۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۸

فردا در کتابخانه ملی؛

فرزند آیت‌الله کاشانی از کودتای 28 مرداد می‌گوید

فرزند آیت‌الله کاشانی از کودتای 28 مرداد می‌گوید

محمود کاشانی استاد دانشگاه شهید بهشتی و فرزند آیت‌الله کاشانی از اعضای نهضت ملی ایران فردا و در نشستی به مناسبت شصتمین سالگرد کودتای 28 مرداد در سازمان اسناد و کتابخانه ملی سخنرانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود کاشانی استاد دانشگاه شهید بهشتی و فرزند آیت‌الله کاشانی از اعضای نهضت ملی ایران در نشست تخصصی که قرار است به مناسبت شصتمین سالگرد کودتای 28 مرداد در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شود، سخنرانی کند.

وی در این سخنرانی به موضوع «کودتا علیه مصدق یا براندازی نهضت ملی ایران؟» می‌پردازد و ابعاد مختلف کودتا را بررسی می‌کند. در این نشست که به همت پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود، اسحق صلاحی رئیس این سازمان نیز سخنرانی می‌کند.

سخنرانی داریوش رحمانیان، استاد دانشگاه تهران با موضوع «کودتای 28 مرداد و تحولات حافظه تاریخی ایرانیان» و سخنرانی سیدمجید تفرشی پژوهشگر تاریخ معاصر و متخصص سندپژوهی با موضوع «دگردیسی مواضع 28 مردادنویسان» از دیگر برنامه‌های این نشست است.

نشست تخصصی کودتای 28 مرداد فردا دوشنبه 28 مردادماه از ساعت 10 تا 12 در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار می‌شود و شرکت در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. همچنین قرار است نمایشگاهی از اسناد مربوط به کودتای 28 مرداد در حاشیه این نشست و به مدت یک هفته برپا شود.

کد خبر 2117577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha